"Είστε πολύ τυχεροί που έχετε και χρησιμοποιείτε Zubr. Δεν υπάρχει τέτοιο οπλοσύστημα αποβάσεων στο δυτικό οπλοστάσιο. Ακόμα κι εμείς που το έχουμε δεν βρίσκουμε τρόπου να το αντιμετωπίσουμε με συμβατικά μέσα όταν πλέει".
Με αυτά τα λόγια περιέγραψαν οι Ρώσοι της αντιπροσωπείας του υπουργού Αμυνας της Ρωσίας Σεργκέϊ Σοϊγκου, τις δυνατότητες των Zubr.
Το οποίο χαρακτηρίζεται "Μαύρος Θάνατος" από τους ίδιους τους Ρώσους, λόγω της μαύρης ελαστικής "ποδιάς" επάνω στην οποία πλέει ή καλύτερα "πετάει" το σκάφος και των ικανοτήτων που έχει.
Η είδηση είναι ότι είναι πλέον έτοιμη η Follow-on-Support για την υποστήριξη του τεσσάρων πλοίων που βρίσκονται στο ελληνικό οπλοστάσιο από τα οποία τα δύο πλέουν αυτή την στιγμή και σύντομα ενεργοποιείται ένα τρίτο σκάφος.
Το σημαντικό είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό έχει αποφασίσει να ενεργοποιηθεί άμεσα ένα τρίτο πλοίο και πιθανόν και το τέταρτο που έχει "κανιβαλιστεί" για να υποστηριχθούν me ανταλλακτικά τα λοιπά σκάφη.
Αρχικά αγοράστηκαν δύο Zubr από την Ρωσία από την Ουκρανία αλλά το δεύτερο ουκρανικό "κόπηκε" κατά την παραλαβή του λόγω τεχνικών ατελειών και έκτοτε παραμένει στο ναύσταυθμο της Μαύρης Θάλασσας, παρά το γεγονός ότι έχει καταβληθεί το 40% της συνολικής του αξίας. Μετά από αυτό αγοράστηκε ένα τρίτο ρωσικό, το «Κεφαλληνία» (L180).
Έτσι είχε σσχηματιστεί ένας εξαιρετικός στόλος από το «Κέρκυρα» (L182), το «Κεφαλληνία» (L180)το «Ζάκυνθος» (L183) και το «Ιθάκη» (L181), ο οποίος μπορούσε να μεταφέρει ένα Τάγμα Πεζοναυτών πλήρους συνθέσεως σε οποιοδήποτε νησί του Α.Αιγαίου, έχοντας ορισμένα μοναδικά χαρακτηριστικά: Υψηλές δυνατότητες επιβίωσης κατά το πλού τους (αδύνατον να προσβληθούν από υποβρύχια λίγω της υψηλής ταχύτητάς τους και πολύ δύσκολα εγκλωβίζονται από τους αισθητήρες των μαχητικών λόγω του φυσικού "σπρέϊ" από σταγονίδια που σχηματίζεται γύρω τους από τους πέντε τεράστιους αεριοστροβίλους που χαμηλώνει πολύ το υπέρυθρο ίχνος) και μεγάλο οπλικό φορτίο.
Ιδού ορισμένα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους για να κρίνει ο καθένας τι υπερόπλο είχε στην διάθεσή του το ΠΝ το οποίος αρχικά απαξιώθηκε (λόγω έλλειψης συντήρησης βγήκαν από την υπηρεσία Το "Ζάκυνθος" και το "Ιθάκη"). Και εν τέλει καταστάφηκε το ένα από τα δύο εναπομείναντα.
Tώρα ενεργοποιείται το ένα από τα δύο (μάλλον το "Ζάκυνθος") και πιθανόν το "Ιθάκη", ενώ είναι σε εξέλιξη οι συζητήσεις και για το ουκρανικό το οποίο έχει αποπληρωθεί κατά 40%.
Εκτόπισμα
550 τόνοι
Μήκος / πλάτος / βύθισμα
57,3μ / 25,6μ / 21,9μ
Ταχύτητα (μέγιστη)
60 κόμβοι (40 με 3 άρματα)!
Αυτονομία
5 ημέρες
Καύσιμα
56 τόνοι
Πλήρωμα
30 (5 αξιωματικοί, 18 υπαξιωματικοί)
Μεταφορική ικανότητα
140 πεζοναύτες σε συνδυασμό με 3 άρματα, 8 TOMA, 10 TΟΜΠ
130 τόνους φορτίο ή 360 επιπρόσθετους οπλίτες (συνολικά 500 στρατιώτες)
130 τόνους φορτίο ή 360 επιπρόσθετους οπλίτες (συνολικά 500 στρατιώτες)
Σύστημα πρόωσης
5 αεροστρόβιλοι Μ-70/10.000 ίπποι
(2 για την συμπίεση της "ποδιάς")
(2 για την συμπίεση της "ποδιάς")
Οπλισμός
4 α/α συστήματα Igla-1M (Strela-3), 2 α/α και αντιπυραυλικά ΑΚ-630Μ
δυνατότητα πόντισης ναρκών και συστήματα πολλαπλής εκτόξευσης ρουκετών των 122 χλστ.!
δυνατότητα πόντισης ναρκών και συστήματα πολλαπλής εκτόξευσης ρουκετών των 122 χλστ.!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου